Jump to content

Forma 1: szenzációs verseny után Vettel győzött a Hungaroringen

2015. 07. 26. 19:40

Szenzációs Ferrari-rajt, Hamilton sorozatos hibái, régi fényében csillogó Red Bull, Raikkonen sokadik balszerencséje, látványos előzések, balesetek, Safety Car: az év versenye díjra joggal pályázó 30. Magyar Nagydíjat végül Sebastian Vettel nyerte a Ferrarival a két Red Bull, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo előtt. A pontversenyben élen álló Hamilton a 6., Rosberg a 8. lett, és végre mutatott magából egy "szeletet" a McLaren-Honda is Alonso 5. és Button 9. helyével. Most majdnem egy hónap szünet jön, aztán pedig a Belga GP. Hamilton előnye 21 pont Rosberg, 42 Vettel előtt.

Felipe Massa rosszul állt fel a rajthelyére, így nem rajtoltatták el a mezőnyt. Újabb felvezető kör jött, és csak másodjára sikerült elstartolnia a jubileumi futamnak. Hamilton elaludt, Rosberg jobban jött el, őt is túlszárnyalta azonban a két Ferrari: Vettel elsőként fordult, Raikkönen pedig az ő '"farvizén" evezve a 3. helyen fordult el az 1. kanyar külső ívén, ami a 2. kanyarban már a belső volt, így kifékezte Rosberget, azaz Ferrari 1-2-vel zárult az első kör.Hamilton pocsék nyitókört zárt, a 8-as kanyar sikánjánál még el is fékezte magát, átszáguldott a kavicson, és tizediknek esett vissza, Massa mögé. Vettel fokozatosan kezdett ellépni Raikkönentől, akinek az autójáról a sikánban letört egy légterelő, de végül nem cserélték le a sérült orrkúpot. Hamiltonnak 10 körébe telt, míg meg tudta előzni Massát, össze is értek. A kerékcserékből is jól jött ki, nyolcadikról az ötödik helyre jött fel, Ricciardo mögé, akit kisebb csata után megelőzött. Már csak öt másodperc volt a hátránya, amikor a 43. körben Hülkenberg Force India-Mercedeséről a célegyenesben, közel 300-as tempónál esett le az első szárny, tehetlenül átgázolt rajta, és szilánkokra törte, mielőtt nagy sebességgel a gumifalba csúszott.Körökön át bent volt a Safety Car, és a mezőny a boxutcát használta a célegyenes helyett, hogy a törmelékeket eltávolíthassák biztonságosan.Közvetlenül Hülkenberg balesete előtt Raikkönennek tönkrement a mozgásienergia-átalakítója, az egyenesekben rengeteg időt veszített. A lehető legrosszabbkor jött a biztonsági autós időszak, mert Rosberg felzárkózhatott rá, és az újrainduláskor simán megelőzte. Miután a többiek is könnyedén maguk mögött hagyták, kiállt a bokszba. Újra elindult, de aztán végleg feladta. Az újraindulás után Hamilton "elaludta" ezt a rajtot is, az utolsó kerékcserénél lágyabb gumira váltó Ricciardo megelőzte, aztán az angol elfékezte magát az első kanyarban, és belecsúszott a Red Bullba. Első szárnya eltört, cserélni kellett, majd még egy áthajtásos boxbüntetést is kapott a baleset okozásáért. Ricciardo a baleset után keményen hajtott osbergre, a 64. körben mindent egy lapra tett fel: rettentően későn fékezett az első kanyarban, becsúszott Rosberg mellé. A német simán visszavette volna a pozícióját, de nem hagyott elég helyet, hátsó kereke összeért a Red Bull első szárnyával. Defekt a Mercinek, szárnytörés a Red Bullnak.Ezzel Vettelnek biztossá vált a győzelem, Rosberg a kerékcsere után 13.-nak esett vissza, Ricciardo a szárnycserével is maradt harmadik. Hamilton hatodiknak jött fel, Rosberg is bejött nyolcadiknak a hátra lévő pár körben. Kvjat a Rosberg-Ricciardo-koccanással megörökölte a második helyet. Vettel 41-edszer nyert, ezzel beérte Sennát, a Hungaroringen viszont először győzött, Kvyat és Ricciardo előtt. Az újonc Max Verstappen csendben negyedik lett, és mindkét McLaren-Honda pontot szerzett.

(bb)

(Forrás:sportrajongo.hu/nso.hu/index.hu; fotó: sportrajongo.hu/autsport.com/formula.com)