Jump to content

F1: Visszavonulás! De hogyan?

2014. 11. 27. 10:27

Könnyen elképzelhető, hogy most vasárnap láttuk utoljára Jenson Buttont egy Forma-1-es futamon rajthoz állni. A McLaren brit pilótája az ötödik helyen ért célba, és ha valóban ez volt az utolsó versenye, a 2009-es világbajnok azok táborát fogja erősíteni, akik „méltatlan” körülmények között léptek le a Száguldó Cirkusz porondjáról.

Korábban jó néhány versenyző fel tudta készíteni saját magát, na meg a rajongókat a távozásra, másoknak viszont nem volt erre lehetősége. Ez persze legtöbbször nem a saját hibájukból történt.

Michael Schumacher például mindkét visszavonulását jó előre bejelentette, így a 2006-os és a 2012-es brazil futam is a búcsú égisze alatt zajlott. Ugyanez volt a helyzet Schumi egykori nagy ellenfele, Mika Hakkinen esetében is, aki a 2001-es Japán Nagydíjon köszönt el a rajongóktól. A két világbajnok igen emlékezetessé tette a finálét, Schumacher 2006-ban nagyot csatázott, Hakkinen pedig átengedett egy dobogót csapattársának, David Coulthardnak mintegy törlesztésként a múltbeli segítségekért.

Coulthard egyébként maga is felkészülhetett a búcsúra, utolsó futamára (2008, Brazília) egy különleges sisakkamerával készült, amelyet azonban nem élvezhettek sokáig a tévénézők, DC a rajtnál kiesett. Szintén a sisakjával babrált Mark Webber tavaly szintén a brazil versenyen, csakhogy ő levette a fejvédőt a levezető körben, emblematikussá téve ezzel a távozását.

A fent említett versenyzőkkel szemben másoknak nem volt ilyen szép a búcsúzásuk. Voltak, akiket kirúgtak (Juan-Pablo Montoya, Jacques Villeneuve), voltak, akiket leváltottak (Nick Heidfeld), voltak viszont olyanok is, akik csak szépen eltűntek (Ralf Schumacher, Giancarlo Fisichella – igaz, ő legalább megkapta élete ajándékát: utolsó versenyein Ferrarival állt rajthoz). A legszerencsétlenebb forgatókönyv valószínűleg azokkal esett meg, akik szerződéssel rendelkeztek az új szezonra, de végül mégis kiszorultak a mezőnyből. Így járt Timo Glock és a nem éppen rövid pályafutással bíró Jarno Trulli is.

Rubens Barrichello nem véletlenül akart még idén beülni Brazíliában az egyik Caterhambe. A Forma-1 történetében a legtöbb nagydíjon rajthoz álló brazil pilóta utolsó versenyekor (2011, Brazília) még reménykedett abban, hogy meghosszabbítják a szerződését, ám erre végül nem került sor. Ha valakinek, hát Barrichellónak igazán kijárt volna a méltó befejezés.

(fp)

(fotó: abc.net.au, forrás: sportrajongo.hu)