Jump to content

Safety Car a szingapúri nagydíjakon

2014. 09. 17. 10:19

Az eddigi hat szingapúri verseny egyik különlegessége az volt, hogy mindegyiken legalább egyszer pályára lépett a biztonsági autó. Összeszedtük azokat az eseteket, amelyek indokolttá tették a Safety Car beküldését.

2008-ban, az első szingapúri futamon rögtön két biztonsági autós fázis volt, az első talán mind közül a leghíresebb: a 14. körben Nelsinho Piquet – a csapatfőnökök utasítására – falhoz csapta a Renault-ját, hogy a két körrel korábban kereket cserélő csapattárs, Fernando Alonso előnyhöz jusson.

A példátlan húzás be is vált, Alonso megnyerte a versenyt, az eset egy évvel később szivárgott ki az akkor elbocsátott ifjabbik Piquet jóvoltából. A Renault akkori vezetői, Flavio Briatore és Pat Symonds átmenetileg nem vehettek részt F1-es hétvégéken.

A 2008-as versenyben második alkalommal az 50. körben történtek miatt jött be a Safety Car, a 18-as kanyarban Felipe Massa még komolyabb sérülés nélkül úszott meg egy megcsúszást, de pillanatokkal később Adrian Sutil beleállt a gumifalba.

A 2009-es Szingapúri Nagydíj 21. körében szintén Sutil váltotta ki a biztonsági autó behozatalát azzal, hogy összeakadt Jaime Alguersuarival, megpördült és nagy igyekezetében, hogy a jó irányba forduljon, ütközött Nick Heidfelddel. Sutilt az esetért 20 000 dollárra büntették.

A 2010-es verseny is két Safety Car-fázist hozott, a futam kezdetén Vitantonio Liuzzi ért össze Heidfelddel, ami az olasznak kiesést, a németnek pedig első vezetőszárny-cserét jelentett. Később ismét a 18-as kanyar vált az események központjává, ahol Kamui Kobayashi és Bruno Senna is elakadt.

Egy évvel később Sergio Perez és Michael Schumacher ütközése miatt kellett átmenetileg lassítani a mezőnyt. A hétszeres világbajnok a belső íven próbált előzni, a mexikói azonban szorosan védte a pozíciót, a két autó kerekei összeértek, Schumacher Mercedes-e egy pillanatra még el is emelkedett az aszfalttól.

2012-ben először megint csak a 18-as kanyarban történtek miatt lépett pályára a biztonsági autó, ezúttal Narain Karthikeyan vezette a gumifalnak HRT-jét a 30. körben. Az újraindulásnál pedig ismét Schumacher okozott balesetet, aki most Jean-Eric Vergne-be szaladt bele hátulról. A német ezért az esetért 10 rajthelyes büntetést kapott a soron következő japán versenyre.

Tavaly az akkor még Toro Rosso-ban ülő Daniel Ricciardo kiesése miatt kellett behozni a Safety Cart, az ausztrál hol máshol is szenvedett volna balesetet, mint a 18-as kanyarban? A pálya ezen pontján egy tribün alá hajt be a mezőny, nem csoda, ha ezen a szűk részen történő hibák miatt gyakran kell szüneteltetni a száguldást.

(fotó: f1fanatic.co.uk)