Jump to content

F1: Monzában folytatódik a száguldás

2014. 09. 02. 11:18

A körülményekhez képest nyugalom honol a Száguldó Cirkusz háza táján. A Mercedes pilótái elvileg elásták a csatabárdot, ráadásul a vezetőség szabad versenyzést engedélyezett a számukra. A Williams bizonyítana, a McLaren „nagyvadra” vadászik, a Caterham pedig egyelőre nem közölte, ki vezeti Kamui Kobayashi Caterhamjét Monzában.

Szurkolói szempontból nagyszerűen alakul(hat) a 2014-es szezon második fele, hiszen miután Nico Rosberg bocsánatot kért a belgiumi balesetért (a német vezetőszárnya defektet okozott Lewis Hamiltonnak), a Mercedes vezetősége engedélyezte két pilótájának, hogy szabadon versenyezzenek egymással a futamokon. Az egyetlen feltétel az, hogy nem ismétlődhet meg a Spa-i incidens. Ez nekünk csak jót jelent, hiszen a világbajnoki cím nem csapatutasítással, hanem pályán bemutatott egymás elleni küzdelemmel dőlhet el. Aggodalomra csak Toto Wolfféknak lehet okuk, hiszen a fenti figyelmeztetést elvileg már az év elején is kiadták a versenyzőiknek és láttuk, mire mentek vele.

A Williams irigykedik a Red Bull sikereire. A Mercedes eddigi össze bakiját (műszaki hiba, ütközés) a címvédő együttes, azon belül is Daniel Ricciardo használta ki, aki három győzelmet könyvelhetett el eddig az idei évadban. Felipe Massa és Valtteri Bottas számára talán sosem lesz olyan jó lehetőség idén a futamgyőzelemre, mint most Monzában, ahol kihasználhatják a Mercedes-motor adta sebességfölényt.

A tavalyi évhez képest meglehetősen csendesen zajlanak a találgatások a 2015-ös szerződésekről. A lavinát a McLaren csapata indíthatja el, akik állítólag Fernando Alonso-ra, Lewis Hamiltonra és Sebastian Vettelre is kivetették a hálójukat. Ha csak egyiküket is sikerül megszerezni a jövő évi, immáron Honda erőforrásokkal támogatott csapatba, az könnyen Jenson Button pályafutásának a végét jelentheti. Mark Webber 2013-as távozása után ismét kiszállhat egy rutinos versenyző a Forma-1-ből.

Jelenleg még nem tudni, ki ül majd Marcus Ericsson mellett a Caterham másik autójába. Andre Lotterer elvileg csak egy versenyre kapott lehetőséget, de a korábbi Le Mans-győztes német mindössze két kört tudott futni Belgiumban, így lehet, hogy Monzában is ő vezet, hacsak a Caterham nem akar egy fiatal versenyzőnek is lehetőséget kínálni (gondolunk itt Carlos Sainz Jr.-ra vagy Roberto Merhire). A csapat kommunikációjából kiindulva nincs sok esély arra, hogy Kamui Kobayashi a közeljövőben visszaülhet a helyére.

(fotó: mercedes-benz-blog.blogspot.com)