Jump to content

Belgiumban kezdődik meg a Forma-1 második félideje

2014. 08. 20. 11:32

Véget ért a nyári szünet a Forma-1-ben, következhet a 2014-es szezon második fele. Összesen nyolc verseny maradt hátra, három európai (Belgium, Olaszország, Oroszország), három ázsiai (Szingapúr, Japán, Abu-Dhabi) és két amerikai (USA, Brazília). A mostani hétvégén Spa-Francorchamps-ba, a Belga Nagydíj helyszínére látogat a mezőny.

Nico Rosberg 11 pontos előnnyel érkezik Spa-ba, Lewis Hamilton viszont fantasztikus versenyeket tudhatott maga mögött a nyáron: Silverstone-ban nyert, Hockenheimben és a Hungaroringen a mezőny végéről zárkózott fel, mindkétszer a harmadik helyig. Vajon a belga pályán melyiküknek jön ki a lépés?

Daniel Ricciardo magyarországi győzelme erőt adhat a Red Bullnak a folytatáshoz. A csapat leszögezte: nem mondtak még le az idei bajnokságról. Akár ők is megszorongathatják a Mercedes kettősét, de erre talán még jobb sansza van a Williams-nek. Két olyan pálya következik ugyanis (Spa, Monza), ahol az idei autó kialakítása miatt Valtteri Bottas és Felipe Massa komoly győzelmi eséllyel állhat rajthoz.

Az elmúlt hetekben felmerült, hogy Luca di Montezemolo feláll a Ferrari elnöki székéből, hogy betársuljon egy olasz légitársasághoz, de ez nem történt meg. A maranello-i csapat erőt meríthet Fernando Alonso magyar versenyen elért második helyezéséből és Kimi Raikkonen korábbi belgiumi sikereiből (a finn korábban már négyszer győzött Spa-ban). Jó ómen lehet, hogy Raikkonen legutóbbi diadalakor (2009) a Ferrari hasonló kátyúban volt, mint most.

Talán a Toro Rosso háza táján pezsgett leginkább az élet a vakáció alatt. A faenzai istálló egyrészt beismerte, hogy túl sok lehetőséget szalasztottak el az eddigi versenyeken és ahhoz képest, hogy szinte mindig bejutottak a legjobb tíz közé az időmérőn edzéseken, „szánalmasan kevés pontjuk van”. A csapat fiatal orosz pilótája, Daniil Kvyat szintén nincs megelégedve saját teljesítményével, elmondása szerint túl sokszor hibázott. A legnagyobb meglepetés azonban most hétfőn derült ki: a Toro Rosso leszerződtette a 2015-ös évadra Jos Verstappen fiát, Maxot.

Persze azért a többi együttes sem unatkozott a nyáron. A McLarennél is felmerült a pilótaváltás lehetősége, a wokingi istálló állítólag „nagy halra” vadászik, a jelöltek között van Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Lewis Hamilton is. A Force India feledtetné balszerencsés magyarországi futamát, ahol mindkét autójuk kiesett (Nico Hülkenberg először nullázott az idén), illetve gyors javulást sürgetnek, mondván, az ellenfelek utolérték őket.

Továbbra sem hallgatnak el a vészharangok a Caterhamnél. Egyes sajtóorgánumok tudni vélik, hogy Kamui Kobayashi kénytelen lesz átadni a helyét akár egy konkrét beugrónak az év hátralevő fordulóin, akár több helyettesnek egy-egy versenyre. A csapat egyébiránt Belgiumra változtatott az autó esztétikusnak éppen nem nevezhető orrkialakításán, az új forma leginkább a Williams-ére emlékeztet.

(fotó: formula1.com)