Jump to content

A jó, a rossz és a nyeretlen – DTM-elemzés

2014. 08. 08. 16:57

Vegyes összképet mutat a három márka a Német Túraautó-bajnokság 2014-es szezonjában. A BMW dominál, a Mercedes szenved, mégis elér sikereket, az Audi viszont hiába erős, a győzelem mindeddig nem jött össze nekik.

A jó: a BMW

Hat futamból négyet húzott be idén a BMW csapata, legfölényesebb diadalukat pont a legutóbbi spielbergi versenyen aratták, ahol az első négy helyen bmw-s pilóta ért célba. A másodéves Marco Wittmann harminckilenc pontos előnnyel vezeti az összetettet és négy futammal az évad vége előtt toronymagas esélyese a bajnoki címnek. Wittmann három versenyt nyert meg (Hockenheim, Hungaroring, Red Bull Ring), Moszkvában pedig a belga Maxime Martin győzött. A bajorok 2012-ben szerezték meg az első bajnoki sikerüket Bruno Spengler révén, 2014-ben pedig, látva az eddigi versenyeken mutatott teljesítményüket, minden adott a második titulushoz.

A rossz: a Mercedes

Az év első felében tekintélyes hátrányban volt a másik két márkával szemben a stuttgarti csapat, mégis összeszedett két győzelmet, Christian Vietoris Oscherslebenben, Robert Wickens pedig a Norisringen ért célba az első helyen. Igaz mindkét sikert vizes pályán érték el, szárazon jócskán elmaradtak a BMW-k és az Audik mögött. A remény a Red Bull Ringen csillant fel először, Wickens pole pozíciót szerzett és kizárásáig tartotta a lépést az élmezőnnyel. Bár a „Mercik” többsége még mindig jelentős lemaradásban van (Daniel Juncadella és Vitaly Petrov még nullapontosak), az idény második felében talán több önerőből szerzett jó eredménynek örülhetnek. A bajnokságban viszont már nem sok keresnivalójuk lesz, legjobb egységük (Vietoris) is csak a nyolcadik.

A kérdőjel: az Audi

Hiába méltó ellenfele a BMW-nek az Audi futamról-futamra, a három márka közül ők az egyetlenek, akiknek nincs még idén futamgyőzelmük (a hockenheimi szezonnyitót leszámítva első rajthelyük sincs). A címvédő Mike Rockenfeller, valamint Adrien Tambay és Edoardo Mortara is erős, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt 2014-ben, de a legerősebb audis az összetett második helyén álló Mattias Ekström, aki már három dobogós pozíciót könyvelhetett el. Addig azonban nem gondolhatnak a bajnoki címre, amíg nem szakad át a gát és nem gyűjti be az Audi az első 2014-es diadalt. Harminckilenc pontos lemaradásban ez több mint szükséges.

(fotó: autoblog.gr)