Jump to content

A Magyar Nagydíj „leg”-jei

2014. 07. 28. 08:27

Sokan már tegnap úgy nyilatkoztak a huszonkilencedik forma-1-es magyar futam leintése után, hogy ez volt minden idők egyik legjobb Magyar Nagydíja, ha nem a legjobb. Kiemelendő pillanatból most is akadt bőven.

A futam embere: Bár Daniel Ricciardo viszonylag hamar, az első Safety Car-fázis alatt átvette a vezetést és sokáig az élen állt, úgy tűnt, hogy egy késői kerékcserével nem lesz esélye Alonso és Hamilton ellen. Az ausztrál azonban egy parádés hajrával mindkét világbajnokot leelőzte a frissebb gumikon és begyűjtötte élete második futamgyőzelmét.

A legüdítőbb színfolt: Idei legerősebb versenyét futotta Fernando Alonso a Ferrarival, 2014-ben először (és utoljára?) volt reális esélyük a győzelemre és bár Ricciardo volt tegnap a legjobb, Alonso-t is minden dicséretet megérdemel.

A legnagyobb fordulat: A szombati időmérő edzés után valószínűleg nem sokan fogadtak volna arra, hogy a boxutcából rajtoló Lewis Hamilton előrébb végez pole pozíciót szerző csapattársánál, Nico Rosbergnél, sőt esélyesebb lesz a győzelemre. Hamiltonnak ráadásul egy rajt utáni megpördülést is bele kellett kalkulálnia a versenyébe és bár a biztonsági autós fázisok kedveztek neki, egy újabb nagy felzárkózás után ismét dobogóra állhatott. Rosberg technikája feltehetően szintén nem volt százszázalékos, a Mercedes németjének azonban csak a kármentés maradt: mindössze három pontot veszítve a bajnokságban, 11 egységnyi előnnyel mehet pihenni a nyári szünetre.

A legnagyobb baleset: Sergio Perez szélesre vette a tizennégyes – utolsó – kanyar kijáratát, aminek az lett a következménye, hogy nekicsapódott a boxutca falának. A mexikói szerencsére ép bőrrel úszta meg a bukást. Nem ez volt a legveszélyesebb baleset a futamon, Marcus Ericssont ki kellett vizsgálni a pályakórházban, miután több mint 20G-s erőhatás érte a szervezetét a hármas kanyarnál történt balesetében. Szerencsére neki sem esett baja.

A leglátványosabb mentés: Sebastian Vettel ritkán hibázik, de most a Hungaroringen, Hamilton elől menekülve megcsúszott és megforgatta a Red Bullt a célegyenes bejératánál. Pont ott, ahol nem sokkal korábban Perez ripityára törte a Force Indiáját. Vettel, csodával határos módon, csak érintőre vette a falat és be is tudta fejezni a versenyt a hetedik pozícióban.

A legbanálisabb hiba: Ritkán történik meg, de mindig felkapjuk a fejünket, ha valaki akkor hibázik, mikor a biztonsági autó mögött köröz a mezőny. Ezúttal Romain Grosjean követte el ezt az „amatőr” hibát. A Lotus franciája a hármas kanyarból gyorsított ki éppen, amikor ráhajtott a pályát szegélyező fehér vonalra, átcsúszott a belső oldalra és összetörte az autó elejét.

A legszebb előzés: Lewis Hamilton idén bemutatta, hogyan kell szabályosan előzni a „Mansell”-kanyarban kívülről. Tavaly Grosjean előzte meg ugyanígy, ugyanitt Felipe Massát, de túlcsúszott a pálya határain és ezért megbüntették.

(fotó: autosport.com)