Jump to content

A Forma-1 csapatainak félévi bizonyítványa – 1. rész

2014. 07. 28. 13:28

Egyhónapos nyári szünet következik a Forma-1-ben, augusztus végén a Belga Nagydíjjal folytatódik majd a bajnokság. Lássuk, hogyan teljesített a 11 csapat az eddigi 11 versenyen. Az első részben az élmezőnyt értékeljük.

Kilenc versenyt nyert meg tizenegyből a Mercedes csapata 2014-ben, ebből hat kettős győzelem volt. Idén majdnem minden róluk szól, két versenyzőjük a legfőbb várományosa a világbajnoki címnek, viták, sértődések, magyarázkodások és összeesküvés-elméletek színesítik az amúgy sem unalmas párharcokat. A fölényük elképesztő, az egyetlen gyenge pont a megbízhatóság. Csúcspont: Monacói Nagydíj – zsinórban ötödik kettős sikerét húzta be a csapat, amit csak a pilóták összeveszése árnyékolt be.

Megváltoztak az erőviszonyok a Red Bull háza táján. Míg Sebastian Vettel szenved az idei fejlesztésű autóval, Daniel Ricciardo valóban szárnyakat kapott új csapatánál és a dobogós helyezések mellett lecsapott a Mercedes hibái nyomán kínálkozó lehetőségekre, összeszedve két győzelmet is. A pocsék téli tesztidőszak után mindenképpen elégedett lehet a Red Bull, szorgalmasan gyűjtögetik a dobogós helyezéseket, legtöbbször ők a második erő az „Ezüstnyilak” mögött és az ellenfelek közül csak nekik van első helyük. Csúcspont: Kanadai Nagydíj – Ricciardo életében először nyer, Vettel harmadikként fut be.

Ismét nagy reményekkel induló, de aztán csúfos kudarcba fulladó szezont produkál a Ferrari. Nem vált be a világbajnoki összeállítás, Fernando Alonso menti ugyan a mundér becsületét (a kínai és a magyar dobogókkal), Kimi Raikkonen azonban eleddig gyengén muzsikál. A csapat helyzetén egyelőre a vezetőváltás sem segített. Csúcspont: Magyar Nagydíj – Alonso idén először esélyes a győzelemre, végül második lesz, Raikkonen szintén idei legjobb eredményét éri el egy hatodik hellyel.

Régóta nem volt olyan versenyképes a Williams, mint idén. Az első néhány versenyen még sok lehetőséget dobtak el, de aztán erőből szerezték meg az első rajtsort Ausztriában, Valtteri Bottas pedig az utóbbi futamokon háromszor is felállhatott a dobogóra. Egy gyors pályán (Monza?) összejöhet a győzelem is. Csúcspont: Osztrák Nagydíj – Massa pole-ból indul, Bottas begyűjti a csapat első 2014-es dobogóját.

Jól kezdte az évet a Force India, de az európai futamokra elfogyott a lendület. A mélypont most vasárnap, Magyarországon jött el: a pilóták önnön hibájukból dobtak el pontszerző pozíciókat, Nico Hülkenberg Ausztrália óta tartó pontszerző sorozata is megszakadt. Csúcspont: Bahreini Nagydíj – a Force India a második legütőképesebb csapat a Mercedes mögött, Sergio Perez pedig felállhat a pódiumra harmadikként.

(fotó: wired.com)