Jump to content

Portré: Christijan Albers, a Caterham új vezetője

2014. 07. 05. 08:40

Sir Jackie Stewart, Alain Prost, Aguri Suzuki… számos korábbi autóversenyző vágott bele csapatvezetőként is a Forma-1 rögös világába. Most a fentiek nyomdokain a holland Christijan Albers próbálhat szerencsét, a Brit Nagydíjtól kezdve ugyanis ő irányítja majd a Caterham csapatát.

A jelenleg 35 éves Albers édesapja is autóversenyző volt, ő maga fiatalon kezdett gokartozni, 1997-ben megnyerte a Holland Nemzeti Bajnokságot. Két évvel később a Német Formula-3-ban is győzni tudott. 2000-ben Mark Webber csapattársa volt a nemzetközi Formula-3000-ben, de ez a kategória már nem hozott sok pozitívumot Albers számára, pontot sem szerzett.

A holland versenyző 2001-ben mutatkozott be a DTM-ben (Német Túraautó Bajnokság) a Mercedes színeiben. Két mérsékelten sikeres szezon után 2003-ban robbantott, amikor 64 ponttal a második helyen végzett a bajnokságban és egészen az utolsó futamig esélye volt a végső győzelemre a DTM-veterán, Bernd Schneider ellen. 2004-ben egy estorili sikerrel és 50 ponttal harmadik lett az összetettben.

A Forma-1-ben 2005-ben debütált a Minardinál. Mivel az olasz istálló autói a leggyengébbek voltak a mezőnyben, így Albers-nek nem sok esélye volt maradandót alkotni. Mégis részese lett a Forma-1 egyik legfurcsább futamának, az ominózus Amerikai Nagydíjnak, ahol mindösszesen hat autó rajtolt el. Albers műszaki gondjai ellenére ötödikként futott be, megelőzve csapattársát, Patrick Friesachert, nem kevesebb, mint négy pontot szerezve.

2006-ban az újonnan alakuló Midland csapatához szerződött, ahol csupán egy nagy bukással hívta fel magára a figyelmet: a San Marinói Nagydíjon Yuji Ide lökte meg hátulról, Albers pedig egy látványos szaltó után a kavicságyban landolt. 2007-ben a holland Spyker-csoport vette meg az istállót, így Albers maradhatott a csapatban. Teljesítménye azonban egyre halványult, újonc csapattársa, Adrian Sutil sokszor jobbnak bizonyult nála. Nemcsak az év, de talán saját karrierjének is a legmélyebb pontja az volt, amikor Franciaországban elrántotta a tankoló-csövet (és jó pár szerelőt) a boxkiállásnál, ami végett vetett a versenyének. Niki Lauda nemes egyszerűséggel a legostobább dolognak nevezte az esetet, amit valaha látott a Forma-1-ben.

Két futammal később anyagi gondok miatt (is) menesztették Albers-t a csapattól. Később még visszatért a DTM-be, majd a Le Mans-szériában versenyzett. Most új szerepkörben tűnik fel ismét az autósportok királykategóriájában, egy pilótaként nem túl sikeres pályafutás után meglátjuk, Albers hogyan szerepel majd a Caterham csapatvezetőjeként.

(fotó: nusport.nl)