Romain Grosjean 2009-ben a Renault-val debütált a Forma-1-ben, 2012 és 2015 között pedig a francia istálló utódjánál, a Lotusnál versenyzett. 2015 őszén a Lotus bizonytalan anyagi helyzete miatt a távozás mellett döntött, és a Ferrari támogatását élvező amerikai csapatnál vezet jövőre. Grosjean elismerte: nem volt könnyű döntés elhagyni a francia istállót.
"Enstone (a csapat bázisa) az életem egyik komoly állomása. Az ottani emberek nagy többsége a barátom, és nagyon családias volt a légkör. Ismertem minden sarkot és minden kanyart. Néhány évben még a karácsonyt is ott töltöttem. Amikor az Egyesült Királyágban éltem, december 24-én ellátogattam a gyárba a sógorommal. A búcsú nagyon nehéz volt, de nem leszünk egymástól olyan messze a paddockban. És ki tudja, 3-4 múlva, ha világbajnok autót tudnak építeni, talán felhívnak, hogy nyerjünk együtt. Egy francia pilóta számára francia autóban világbajnokságot nyerni óriási dolog lenne."
Grosjean egy nehézségekkel teli éven van túl, amely bár - elsősorban a Mercedes-motornak köszönhetően - nem volt annyira katasztrofális, mint a 2014-es évad, a pontszerzésért való küzdelmét jócskán beárnyékolták a Lotus anyagi problémái, melynek következtében gyakorlatilag ugyanazzal az autóval fejezték be az idényt, mint amivel elkezdték. A Renault ismételt színrelépésével azonban az anyagi problémák eltűntek, így minden adott lehet egy sikeresebb korszakhoz. Grosjean szerint "2005 és 2006 (a két világbajnoki cím éve) óta nem telt el sok idő. Enstoneban még mindig megvan a tudás a győzelemhez, csak nehéz ezt bebizonyítani, amikor nem tudod kifizetni a dolgozókat, és nem tudod megvenni a szükséges alkatrészeket."
Grosjeant szóba hozták korábban a Ferrarival is, amelynél 2016 nagy valószínűséggel Kimi Raikkonen utolsó éve lesz, és az olaszok ülése az egyik legvonzóbb hely lehet számos pilóta, így Valtteri Bottas, Max Verstappen, és természetesen a francia pilóta számára is.
(Forrás: sportrajongo.hu/autosport.com; fotó: sportrajongo.hu/formula1.com/tf1.fr)