Jump to content

F1: A Szingapúri Nagydíj „leg”-jei

2014. 09. 22. 10:38

Az év egyik legkülönlegesebb futama a szingapúri, az amúgy sem elhanyagolható körülményeken túl akadt számos érdekesség: Nico Rosberg szenvedett, Jean-Eric Vergne harcolt, Esteban Gutierrez pedig tombolt.

A futam embere: Ritkán látni pilótát, akinek még nincs szerződése a következő szezonra, olyan keményen és harciasan küzdeni, mint most Jean-Eric Vergne-t. A francia már a verseny elején vérszemet kapott, amikor nem bírt csapattársa, Daniil Kvyat mögött maradni, a futam hajrájában pedig a kedvezőbb gumistratégiát kihasználva egészen a hatodik helyig jutott előre. Még egy öt másodperces sem állíthatta meg, a hetedik helyezett Sergio Pereztől ennél nagyobb távolságra volt Vergne a célban.

A legnagyobb veszteség: Azok után, hogy az időmérő edzésen mindössze hét ezred választotta el őket egymástól, mindenki Lewis Hamilton és Nico Rosberg újabb összecsapására volt kíváncsi. A küzdelem azonban most elmaradt, Rosbergnek már a felvezető kör előtt műszaki gondjai támadtak, majd a német a silverstone-i verseny után ismét kiállt. A bajnokságnak viszont jót tett ez a fordulat: 22 helyett csak 3 pont a különbség, immáron Hamilton javára.

A legforróbb verseny: Szingapúr az éjszakai körülmények ellenére fizikailag a legmegterhelőbb helyszíne a versenynaptárnak – egyebek mellett az Egyenlítő közelsége, a nagydíj hossza és a városban megrekedt fülledt levegő miatt. Kevin Magnussent, aki a Safety Car bent-léte alatt ki is dugta kezét a pilótafülkében, hogy hűljenek, a verseny után kórházba is szállították felülvizsgálatra, Daniil Kvyat pedig egyenesen arról panaszkodott a csapatának, hogy ha nem tud inni a futam során, ott fog meghalni a volán mögött.

A legszebb előzés: Ezen a versenyen ez a cím Sergio Perezt illeti meg, aki Marcus Ericssont és Daniil Kvyatot egy manőveren belül utasította maga mögé.

A legsportszerűtlenebb védekezés: Bár a sportfelügyelők nem szabtak ki rá büntetést, Adrian Sutil túlságosan agresszíven blokkolta Perez Force Indiáját, az „egy autónyi helyet hagyni kell” –szabályra fittyet hányva zárta az ívet és ennek a koccanásnak volt köszönhető, hogy Perez autója megsérült, ami miatt bejött a biztonsági autó.

A leghevesebb indulat: A hétvégén ebből kettőt is láthattunk. Szombaton Romain Grosjean kelt ki magából a Lotus sokadik motorproblémájának észlelése után, a futamon pedig Esteban Gutierrez csapta falnak a kesztyűjét és rugdosta a berendezést, miután fel kellett adnia a versenyt.

(fp)

(fotó: telegraph.co.uk, forrás: sportrajongo.hu)