Jump to content

A Formula E első versenyének margójára

2014. 09. 15. 14:31

A felvezető kör kicsit nyögvenyelősen indult, sokan csak nehezen mozdultak el a rajtrácsról és úgy tetszett, hogy a mezőny sosem ér vissza a célegyenesbe. A rajtnál azonban – Jarno Trullit leszámítva – az összes autó kilőtt és ezzel megkezdődött az első elektromos hajtású autók számára kiírt bajnokság.

Ha bárkinek kétségei lettek volna afelől, hogy az újonnan induló Formula E nem elég gyors vagy túlságosan steril lesz, az első futam ütős választ adott. Szó szerint, ugyanis Nick Heidfeld szaltója kellően ijesztő volt ahhoz, hogy felkapjuk a fejünket, szerencsére alakulhatott volna sokkal rosszabbul is.

Ezzel együtt ugyan nem rágtuk le tövig a körmünket a feszültségtől, az első forduló izgalmát inkább az újdonság varázsa adta. Elektromos meghajtású, egyedi formájú autók utcai pályákon, amelyek többségén még sosem rendeztek korábban autóversenyt (Long Beach és Monaco a kivétel), másfajta szabályrendszer szerint lebonyolított versenyek, új közvetítés stb.

A rengeteg újdonsággal kitűnő egyensúlyban van az a tény, hogy a csapatok és a pilóták többnyire régi arcok. A csapatvezetők között olyan neveket találunk, mint Alain Prost, Aguri Suzuki, Jarno Trulli (ő pilótaként is részt vesz a sorozatban!), vagy az Andrettik. A mezőnyben pedig egy Prost, egy Senna és egy Piquet mellett ott van Heidfeld, Buemi, Alguersuari, di Grassi, sőt most a nyitányon Sato is. Ígéretes. Nem mellesleg nagy pozitívum, hogy sok olyan pilóta lehetőséget kap ebben a patinás sorozatban, akiknek már vagy még szerepelniük kéne máshol.

Jó volt látni a Forma-1-ben kevésbé sikeres Franck Montagny-t harciasan küzdeni, jó volt látni az elöl haladó hetes bolyt, jó volt izgulni az autócseréknél és az utolsó körökben Prost és Heidfeld küzdelménél, jó bízni abban, hogy Buemi, Senna és Trulli számára jobban alakulnak majd a következő versenyek, hogy tovább színesítsék a futamokat, összességében jó látni a sokak által nagyon várt szériát végre élesben figyelni.

(fotó: zimbio.com)