Jump to content

Hamarosan kezdetét veszi a Magyar Nagydíj érdemi része…

2014. 07. 25. 08:15

Néhány órán belül már nem nyilatkozatokról és találgatásokról fogunk beszélni, hanem a Hungaroringen köröző huszonkét versenyautóról. Beszédtéma azért akad bőven, zajlanak a jövő évi szerződtetések mind a versenyzők, mind a pályák terén, újabb bírálatok érik Kimi Raikkonent, a Williams folytatná dobogós-sorozatát, és persze a hétvégén újra egymásnak feszül a Mercedes két versenyzője is.

Nico Rosberg előnye Hockenheim után 14 pontra nőtt a bajnokságban. Lewis Hamilton, aki még mindig nem százszázalékos a németországi időmérő edzésen elszenvedett balesetét követően, visszavágásra készül a Hungaroringen, egyik kedvenc pályáján (korábban négyszer győzött nálunk, Michael Schumacherhez hasonlóan). Jó kérdés, hogy vajon a Hungaroring idén is mérföldkő lesz egy csapaton belüli rivalizálásban, mint ahogy az volt 2007-ben, amikor a McLaren versenyzői feszültek egymásnak (annak a versengésnek Hamilton szintén részese volt). Közben Toto Wolff járt pórul kerékpározás közben, a Mercedes sportigazgatójának egy bukás során több csontja is eltört.

Kimi Raikkonen mindössze a 11. helyen végzett Hockenheimben. A finnek 2007-es világbajnokát egyre hangosabban kritikák érik, nemrég Fernando Alonso is elmondta a véleményét, mely szerint Raikkonennek minél hamarabb össze kell szednie magát, mert hiányoznak a pontjai a csapatversenyben. Sokan biztosra veszik, hogy a Ferrari még az idén megválik a „Jégembertől”, de ezt mind Marco Mattiacci (a Ferrari csapatfőnöke), mind maga Raikkonen cáfolta. A Scuderia egyébként állítólag minden erejével a 2015-ös szezonra koncentrál, ez pedig könnyen azt jelentheti, hogy 1993 óta először nem születik Ferrari-győzelem egy forma-1-es évadban.

Formába lendült a Williams: Spielberg, Silverstone és Hockenheim után újra dobogóra állnának a Hungaroringen. Jóllehet, a magyar pálya nem fekszik az autójuknak, a grove-i istálló a Ferrari lehagyása után a Red Bullt is célba vette a konstruktőrök pontversenyében. Felipe Massát két rajtbaleset után különösen fűtheti a vágy, hogy csapattársa mintájára végre ő is felállhasson a pódiumra 2009-es balesete helyszínén. A brazil egyébként továbbra sem tartja magát vétkesnek a hockenheimi rajtbalesetért, amellyel kapcsolatban utólag kiderült: csak ő kaphatott volna büntetést az esetért, Kevin Magnussen bűnössége fel sem merült a bírák között.

Korábban már szóba került, aztán elvetették, de Bernie Ecclestone most megint zöld utat adott a Mexikói Nagydíjnak, mely akár jövőre is visszatérhet a versenynaptárba. A Lotus, miután meghosszabbította Pastor Maldonado szerződését, mindent megtesz azért, hogy Romain Grosjean is a csapatnál maradjon. Mostanában ugyanis felmerült, hogy az idei gyenge szereplést megunva a francia versenyző továbbáll egy ütőképesebb istállóhoz. Adrian Sutil helye még Németországban ingott meg a Saubernél, de Sutil a magyar hétvége előtt leszögezte: nem félti az ülését és bízik a csapatában.

A Magyar Nagydíj első szabadedzése 10 órakor veszi kezdetét.

(fotó: logisztikama.hu)