Jump to content

Így érkezik a Forma-1 Angliába

2014. 07. 04. 09:00

Az idei világbajnokság kilencedik állomása az angliai Silverstone lesz, a Forma-1 „bölcsője”. Egyes csapatok már feladták ezt az évet, mások még reménykednek a szépítésben. Mivel jócskán benne járunk a szezonban, egyre erősödnek az ilyenkor megszokott átigazolási pletykák, a sajtó és a rajongói tábor fáradhatatlanul találgatja: mi lesz 2015-ben?

Ausztriában világossá vált, hogy a Mercedes még mindig a legjobb és hogy a kanadai malőr inkább volt egyszeri megbotlás, semmint drámai visszaesés. Folytatódik Lewis Hamilton és Nico Rosberg egymás elleni pszichológiai hadviselése, a sajtó természetesen megpróbálja minél jobban kiélezni a kettejük közötti amúgy sem felhőtlen viszonyt. Közben a „nagy öregek” is egyre-másra teszik le voksukat valamelyik fél mellett. Legutóbb a négyszeres világbajnok, Alain Prost jelentette ki, hogy szerinte Rosberg képes lesz legyőzni Hamiltont, mondván, hogy fejben sokkal erősebb a 2008-as bajnoknál.

A világsajtó továbbra is nagy figyelmet szentel a Ferrarinak és az olaszok két pilótájának. A csapat állítólag megkörnyékezte a tavaly visszavonult Ross Brawnt, hogy egy tekintélyes összeg fejében térjen vissza hozzájuk. Alonso és Raikkonen esetében pedig az átigazolás, illetve a visszavonulás kérdése merült fel. Eddie Jordan szerint Alonso-nak nincs hová mennie, bár meg nem erősített információk szerint akár a Mercedes, akár a McLaren szívesen látná a spanyolt a fedélzeten. Kimi Raikkonen a maga jellegzetes stílusában annyit felelt arra kérdésre, hogy meddig lesz a Forma-1-ben: „Ameddig a szerződésem tart.” Lehet, hogy 2015 után már nem látjuk a finnt a Száguldó Cirkuszban? Mindkét versenyző esetében felmerültek alternatív versenyzési lehetőségek a jövőben: Alonso-nak a Le Mans-széria, Raikkonennek pedig a rallycross.

Eredményes hétvégében reménykedhet a Williams. Az ausztriai első soros indulás, valamint a futamon elért harmadik és negyedik hely biztató előjel lehet Silverstone előtt. Felipe Massa kétszázadik versenyére készül, pénteken pedig az első szabadedzésen lehetőséget kap a csapat női tartalékversenyzője, Susie Wolff. A McLaren esetében azt találgatják, vajon Jenson Button jövőre is a csapatban marad-e vagy az idény végén visszavonul? Egyébként Button édesapjáról is megemlékeznek a hétvégén, John Button az év elején hunyt el. A wokingi istálló kapcsán az is felmerült, hogy talán túl hamar mondtak búcsút a 2013-as év végén Sergio Pereznek. Nagy változás állt be a Caterhamnél: a kiscsapatnál tulajdonosváltás történt. Tony Fernandes eladta az istállót, a csapatvezetői székben az egykori forma-1-es pilótát, a holland Christijan Albers-t köszönthetjük, mellette tanácsadói szerepben tűnik majd fel Colin Kolles.

(fotó: blogs.diariodonordeste.com.br)