Jump to content

Elrajtolt a Le Mans-i 24 órás

2014. 06. 14. 18:30

Szombaton három órakor megkezdte az egynapos versenyt az 54 autó és az első két óra alapján elmondhatjuk, hogy a 82. alkalommal megrendezett autóverseny nem fog hiányt szenvedni izgalmakban.

Kazuki Nakajima szerezte meg az első rajthelyet az idei Le Mans-i futamra, a Toyota 7-es számú autójában azonban az osztrák Alexander Wurz foglalt helyet az indulásnál. A kvalifikáción Toyota-Porsche-Audi erősorrend rajzolódott ki. A japán gyártó győztesként távozott az idei két Endurance-vb. futamról, így ők számítanak Le Mans fő esélyeseinek. A szabadedzésen balesetet szenvedett Loic Duval helyét Marc Gené vette át az újjáépített 1-es rajtszámú Audiban.
A 82. Le Mans-i 24 órás autóversenyt nem kisebb személy engedte útjára, mint a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso. A gond nélkül lezajló rajt után a két Toyota elnyúlt a mezőnytől, míg a Porschék megpróbálták feltartóztatni az Audikat. Wurz magabiztosan terelgette az autóját az élen, ám mögötte a másik Toyotában a francia Nicolas Lapierre megpördült és vesztett néhány helyezést. Az esetnél egy újítást szemlélhettünk végig, ugyanis a felverődött sóder miatt egy ún. „lassú zónát” jelöltek ki a pályán, ahol a versenyzők csak 60 km/h-s sebességgel hajthattak át.

A jövőt képviselő, forradalmi külsejű Nissan hamar kiállt a versenyből és a Neel Jani vezette Porsche is kényszerszünetre állt le a boxban műszaki hiba miatt. A Le Mans-ban idén visszatérő csapat autója szűk negyedórával később tudott visszaállni a versenybe többkörös hátránnyal.

Wurz biztonságosnak mondható félperces előnnyel vezetett, mögötte azonban hatalmas csatát vívott a dobogós pozíciókért az Audi két egysége és Lapierre Toyotája. Kristensen a szemmel láthatóan közel sem tökéletesen működő 1-es rajtszámú kocsi volánja mögött a másik Porschével csatázott (ebben az autóban fog versenyezni később Mark Webber). A második órában aztán szakadni kezdett az eső. Az élmezőny ekkor még száraz pályára alkalmas gumikon körözött a pályán és ez meghozta az első drámát. Marco Bonanomi a 3-as rajtszámú Audival és Lapierre egyszerre érték utol Sam Bird Ferrariját, a három kocsi egymás mellé ért, majd mindannyian a szalagkorlátnak csapódtak. Lapierre vissza tudta ugyan hozni a Toyotát a boxba, de Bird és Bonanomi a pálya szélén maradt. Az Audi így alig két óra elteltével elvesztette egyik autóját. A biztonsági autót beküldték a pályára, a száguldás átmenetileg szünetel.

(Fotó:autoviva.com/lemasrace.com)