Jump to content

A bajnoki éllovas kiakadt a büntetésen!

2014. 06. 06. 15:30

A Moto GP legkisebb kategóriájának pontversenyét vezető Jack Miller meglehetősen ingerülten és helyenként nyomdafestéket nem tűrő szavakkal véleményezte, hogy a hétvégi félresikerült manőveréért két büntetőpontot kapott.

Futamról-futamra történik valami olyan az idei Moto3-as bajnokságban, ami heves indulatokat generál egyes pilótákban. Az elmúlt 10-15 évben nemigen kezdődött így versenyszezon a legkisebbek kategóriájában, ennyi vitás szituációt ritkán látunk az amúgy forrófejűséggel jócskán megáldott fiatalok között.

A mindössze 19 éves ausztrál Jack Miller megnyerte az első két versenyt Katarban és az Egyesült Államokban, aztán Argentínában megtörtént az első vitás szituáció. Romano Fenati – a verseny győztese – az utolsó körben egy agresszív, talán felelőtlen manőverrel került két versenytársa (Alex Marquez és a fent említett Miller) elé. Győzelmét és pontjait meghagyták, a megmozdulást viszont egy büntetőponttal szankcionálták (hasonló szisztéma működik a Moto Gp-ben, amit idén a Forma-1-ben vezettek be).

Egy futammal később, Franciaországban Efren Vazquez nehezményezte, hogy Miller túl keményen vágott be elé a hajrában, elütve őt a dobogós helyektől. A spanyol versenyző a leintést követően hátulról meg is ütötte Millert, ami már bőven túltesz a jogos felháborodáson.

A mostani hétvégén, Olaszországban a háromszoros nagydíj-győztes Jack Millernél szakadt el a cérna. Az utolsó kör egyik kanyarjában túlontúl optimista (kétségbeesett?) volt, félresikerült előzési kísérletével saját magán kívül még két pilótát ejtett ki a versenyből, miközben legközelebbi riválisa, Fenati újfent nyerni tudott.

A mugellói versenybíróság két büntetőpontot osztott ki Millerre, ez az ausztrálnál végképp kiverte a biztosítékot. Ingerülten és kicsillagozandó szavak kíséretében elismerte ugyan, hogy hibázott, de azt már nem tudta lenyelni, hogy miért nem tudták csak szóban figyelmeztetni, hiszen maga is megbűnhődött az esetért, mivel kiesett. Fenati

Argentínában megtörtént esetét hozta fel ellenpéldaként, mondván, hogy az a nem kevésbé veszélyes szituáció csak egy büntetőpontot ért a bírák szerint, ráadásul az olasz akkor nyert is. Miller végezetül – továbbra is néhány „f”-betűs angol szóval fűszerezve mondandóját – leszögezte, hogy tanult az esetből, de ha legközelebb hasonló lehetőség kínálkozik az előzésre, ugyanúgy be fogja tenni oda a motorját.

Felháborodása talán jogos, talán nem, büntetése olyan szempontból mindenképpen igazságos, hogy másik két versenyző is kárát látta az esetnek. Miller egyébként összesen ezzel a két büntetőponttal rendelkezik, négyig nem kell aggódnia, ha azt elérné, abban az esetben a következő futamon a mezőny végéről kellene indulnia.