Jump to content

Vb 2014: a sportszergyártók is harcban állnak

2014. 06. 27. 11:51

Amíg a pályán a csapatok, a pályán kívül a sportszergyártók harcolnak egymással a labdarúgó világbajnokságon. Az Adidas kilenc csapat szponzora és ő gyártotta a vb hivatalos labdáját, a Brazucát is. A vezetés úgy számol, hogy 8 millió mezt és több mint 14 millió labdát értékesítenek, összességében a világbajnokság kapcsán mintegy kétmilliárd eurós bevételre számítanak.

Az Adidas legnagyobb kihívója immár évek óta a Nike. Az Egyesült Államokban igazi futball-láz van, az idei torna alatt megduplázták eladásaikat a négy évvel ezelőtti Dél-Afrikai vébéhez képest. A harmadik versenytárs az Adidashoz hasonlóan szintén német érdekeltségű Puma, többségében az afrikai csapatokat öltözteti.

Természetesen miként a rajongók között, a játékosok között is megoszlik, hogy ki melyik cég termékét támogatja. A legnagyobbak közül Messi és Robben is arcukat adják az Adidashoz, míg az amerikai NIKE amellett, hogy tíz csapatot szponzorál - köztük a házigazda brazilokat – két olyan klasszist tudhat a csapatában, mint Neymar, és a vb-től már elbúcsúzott Cristiano Ronaldo.

Az Adidassal kapcsolatos érdekesség, hogy a cég elvetette azt a tervét, hogy a 2015-ös reklámkampányát részben Luis Suárezre építi, akinek egyben személyes szponzora is. A döntést a cégóriás vezetősége az uruguayi újbóli "harapásos mutatványa" miatt hozta meg, nem feltétlenül ő a legjobb példakép és reklámarc mostanság.

Szintén a két óriás cég versenyéhez köthető, hogy amíg korábban Ronaldo (a brazil) Nike cipőben szerzete 15 vb-gólját, addig a mostani vb-n is szerephez jutó német Klose ezt Adidasban érte el ezt a mágikus számot. Nem nehéz elképzelni, hogy ha a német támadó esetleg még egy gólt lő a vb-n, akkor mekkora kampányt épít rá a háromcsíkos sportszergyár.

fotó:sneakerreport.com