Jump to content

Forma-1: Vettel nyert Szingapúrban, Hamilton kiesett

2015. 09. 20. 16:10

A Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel nyerte a 8. Szingapúri Nagydíjat, mögötte Daniel Ricciardo végzett a 2. helyen a Red Bullal, míg Kimi Raikkonen 3. lett a másik Ferrarival. Vettel karrierje 42. győzelmével megelőzte az örökranglistán a legendás Ayrton Sennát, és már csak Alain Prost és Michael Schumacher van előtte 51 és 91 győzelemmel. A világbajnoki tabellát vezető Lewis Hamilton motorhiba miatt kiesett, csapattársa és legfőbb vetélytársa, Nico Rosberg a 4. lett, így 41 pontra csökkentette összetettbeli hátrányát. A világbajnokság a következő hétvégén folytatódik Japánban.

A rajtot követően nem változott a sorrend az élen: a Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Kvyat, Hamilton, Rosberg sor érkezett meg az első kanyarba; Rosberg és Bottas küzdött egymással, azonban a német pilóta meg tudta őrizni a pozícióját. A rajtnál állva maradt Max Verstappen Toro Rosso-ja, ami főleg Grosjean számára okozott nehézséget - a francia pilóta több pozíciót is vesztett. Az 5. körre Vettel előnye már 5 másodperc volt Ricciardo előtt, feltűnő volt ugyanakkor a Mercedesek lassúsága az élmezőnyhöz képest: sem Rosberg, sem Hamilton nem tudta tartani a lépést az első négyessel. Raikkonen 1.5 másodpercre követte Ricciardot, a 10. körre azonban Kvyat egy picit leszakadt a finn világbajnoktól. A 12. körben elkezdődtek a kerékcserék, a 13. körben Massa a bokszutca kijáratánál összeütközött az ideális íven érkező Hülkenberggel, a német pilóta autója a levegőbe emelkedett, a falnak ütközött és kiesett. Két kör virtuális Safety Car után a 16. körben bejött a pályára a "valódi" Safety Car is, a szingapúri Forma-1-es versenytörténelemhez méltóan. Az újraindítás után Vettel, Ricciardo és Raikkonen ellépett a mezőnytől, 1-1 másodperc közöttük a különbség, a négyszeres német világbajnok nem tudott, vagy nem akart úgy ellépni az ausztrál pilótától és finn csapattársától, mint a verseny elejétől. A 29. körben felgyorsultak az események: Vettel megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és rögtön 3 másodperces előnyre tett szert Ricciardoval szemben, miközben Hamilton autójában megszűnt a hajtás, így először Rosberg, majd Kvyat is elment mellette. Egy körrel később Massa Williams-e kezdett rakoncátlankodni, a brazil pilótának ki is kellett állnia. Ricciardo is tempót váltott, amit viszont Raikkonen nem tudott követni, így 3 másodperccel lemaradt. Hamilton hosszas próbálkozás után feladni kényszerült a versenyt. A 37. körben egy ember jelent meg a pályán, a Safety Car egyből a pályára, míg a mezőny a bokszba hajtott. A 41. körben nagy pozícióharcok után összekoccant Button és Maldonado, majd ezt követően a mezőny végéről felzárkózó Verstappen a szuperlágy gumival megelőzte Maldonadot, sőt a következő kanyarban így tett Sainz is a másik Toro Rossóval, így a két újonc a 9-10. helyet birtokolta a 43. körben. A szuperlágy gumikon száguldó két fiatal Toro Rosso-pilóta a 46. körben Grosjeant is "levadászta", sőt az 52. körre utolérték Sergio Perezt, azonban az egyre inkább elkopó szuperlágy gumikkal már nem tudták megelőzni a mexikói pilótát. Az élen Vettel mindig tudott újítani, így megőrizte előnyét, egy körrel a véget előtt pedig Felipe Nasr megelőzte Grosjeant, és feljött a 10. helyre.

(Forrás: sportrajongo.hu;> fotó: sportrajongo.hu/formula1.com)